Všeobecné obchodní podmínky
Cestovní agentura Globus IČO: 64874231, prodejna Tylova 11, Plzeň, 30100, je autorizovaným prodejcem zájezdů pořádaných ověřenými českými i zahraničními cestovními kancelářemi,
které jsou pojištěny proti úpadku a se kterými má sepsané smlouvy o zprostředkování prodeje zájezdů. CA nabízí a prodává zájezdy cestovních kanceláří v souladu se zákonem
č. 159/1999 Sb.
OBJEDNÁVKA
Zájezdy jsou nabízeny především prostřednictvím webových stránek www.ckglobusplzen.cz , klient může poslat poptávku na konkrétní zájezd, po ověření dostupnosti termínu a všech dalších služeb je následně vytvořena nezávazná rezervace u pořádající CK a zákazníkovi je zaslána cestovní smlouva s obchodními podmínkami pořádající CK.
Přijetím návrhu smlouvy ze strany zákazníka se rozumí doručení vyplněné a podepsané smlouvy o zájezdu, včetně údajů o cestujících a dokladu o provedené platbě na adresu CA a to především elektronickou formou.
CA není odpovědná za následky způsobené zpožděním platby ze strany zákazníka nebo uvedením chybných údajů při vyplnění cestovní smlouvy. Jakákoliv platba dle cestovní smlouvy se považuje za uhrazenou ve chvíli, kdy je poukázaná částka připsána na účet CK nebo CA. Cestovní smlouva se stává závaznou okamžikem potvrzení ze strany pořádající CK.
PLATBY
Rozpis zálohových plateb se vždy řídí podmínkami pořádající CK. Není-li ve smlouvě nebo mezi účastníky dohodnuto jinak, za běžné zájezdy objednávané obvykle dříve než jeden kalendářní měsíc před uskutečněním zájezdu zaplatí zákazník obvykle 50 % z jeho plné ceny při uzavření smlouvy, následně pak jeden kalendářní měsíc před čerpáním první služby doplatí zbylou částku do plné ceny zájezdu sjednané ve smlouvě. Zájezdy typu "last minute" a zájezdy objednávané obvykle méně než jeden kalendářní měsíc před uskutečněním zájezdu hradí zákazník jednorázově v plné výši na účet CA nebo přímo na účet pořádající CK.
Je-li pořádající CK nucena z objektivních důvodů změnit podmínky smlouvy či cenu za zájezd, má zákazník ve lhůtě pěti dnů od doručení návrhu na změnu smlouvy možnost od smlouvy o zájezdu odstoupit. V opačném případě se má za to, že zákazník s navrhovanou změnou smlouvy souhlasí.
CESTOVNÍ DOKLADY
Každý zákazník je povinen mít s sebou na cestu do zahraničí platný cestovní doklad - cestovní pas nebo v rámci Schengenského prostoru občanský průkaz.
Vízové formality si zajišťuje každý zákazník individuálně ještě před vycestováním. CA nenese žádnou odpovědnost za případné nesplnění vstupních podmínek nebo za případné neudělení víza. Informace o vstupních, vízových a bezpečnostních podmínkách pro vstup do země pro občany ČR jsou k nalezení na stránkách Ministerstva zahraničí České republiky (dále MZV ČR) a jednotlivých Zastupitelských úřadů. Zákazníci jiného než českého státního občanství jsou povinni si ještě před objednáním zájezdu zjistit pasové, vízové a jiné formality pro svůj pobyt v příslušné destinaci.
Ostatní doklady na cestu, jako jsou pokyny k odletu, letenky, ubytovací vouchery, apod. obdrží zákazník obvykle do 7 dnů před nástupem zájezdu od CA, respektive pořádající CK, prostřednictvím emailu nebo osobně. V případě, že nejsou vyžadovány elektronické letenky leteckou společností nebo vouchery v místě ubytování, prokazuje se zákazník vlastním identifikačním dokladem (cestovním pasem / občanským průkazem).
ZÁJEZDY NA VYŽÁDÁNÍ
U zájezdů na " vyžádání", jehož součástí jsou letenky na pravidelné lince a ubytování nad rámec kapacity se zákazníkovi vyžadují tato místa přímo v destinaci, případně u dopravce. Zájemce bere na vědomí, že u těchto zájezdů je ze strany pořadatele zájezdu nutné nejdříve vyžádat volnou kapacitu. V tomto případě je CA oprávněna požadovat dle podmínek dané CK zálohu na cenu zájezdu až ve výši až 100 % ještě před tím, než je rezervace zájezdu potvrzena ze strany zahraničního partnera. Společně s úhradou zálohy uzavírá CA se zákazníkem smlouvu o zájezdu a vyčká potvrzení ze strany pořádající CK, respektive zahraničního partnera, případně dopravce. Smlouva o zájezdu zaniká v případě nepotvrzení rezervace a zákazník má nárok na alternativní nabídku, nebo na neodkladné vrácení uhrazené zálohy v plné výši. Smlouva o zájezdu se vždy řídí právním řádem státu, ve kterém má pořadatel sídlo. Pro vyloučení pochybností platí, že na zájezd na vyžádání se vztahují storno podmínky pořádající CK.
STORNO ZÁJEZDU
Zákazník je oprávněn odstoupit od smlouvy o zájezdu až do okamžiku uhrazení zálohy nebo podpisu smlouvy o zájezdu bez stornopoplatků. Po uzavření smlouvy o zájezdu se na stornování zájezdu vztahují stornovací podmínky pořádající CK. Zákazník může odstoupit od smlouvy o zájezdu před nastoupením zájezdu není-li důvodem pro odstoupení porušení povinnosti pořádající CK nebo ze zákona. Odstoupení podává zákazník vždy výhradně písemně, s vlastnoručním podpisem a toto odstoupení bezodkladně doručí na emailovou adresu CA. Zákazník je v tomto případě povinen zaplatit příslušné pořádající CK odstupné stanovené dle všeobecných obchodních podmínek pořádající CK. Zákazník je povinen zaplatit odstupné pokud pořádající CK odstoupí od smlouvy o zájezdu se zákazníkem z důvodu porušení povinností ze strany zákazníka. Pro stanovení výše odstupného je rozhodující čas doručení odstoupení pořadateli zájezdu, to znamená doručení do pořádající CK, proto je třeba vzít v potaz i otevírací dobu CK a zaslat odstoupení ideálně v běžný pracovní den a pracovní dobu. V případě vzniku přeplatku nebo u storna zájezdu u pořádající CK může být z důvodu procesní a časové náročnosti vrácení finančních prostředků delší než je obvyklé.
Požaduje-li zákazník změnu smlouvy, CA se vždy řídí všeobecnými obchodními podmínkami pořádající CK, která má právo požadovat v takovém případě úhradu nákladů, které jí v souvislosti se změnou smlouvy o zájezdu vzniknou.
Pokud zákazník provede platbu zálohy nebo celé ceny zájezdu prostřednictvím poukázek, nebo například třetí stranou (např. příspěvek zaměstnavatele, Benefit management, Gastropass, Flexipass, Holidaypass apod.) a odstoupí od smlouvy, může mu být případná vratka vrácena v těchto poukázkách nebo na vrub daného subjektu. Lhůta na vypořádání vratky ceny stornovaného zájezdu je 14 kalendářních dnů.
REKLAMACE
CA nezodpovídá za služby poskytnuté pořádající CK, proto není oprávněna řešit reklamace zájezdu jménem pořádající CK. Zákazník uplatňuje své reklamační nároky u CK bez zbytečného odkladu, a to nejpozději do tří měsíců od skončení zájezdu. Lhůta k reklamaci je zachována i v případě, kdy zákazník uplatní reklamaci řádně a včas u CA, která ji postoupí příslušné CK. Reklamace je nutné zaslat písemnou formou na email CA, případně poštou na adresu CA, která po obdržení postoupí tuto reklamaci pořadateli zájezdu, který je povinen se k ní vyjádřit v zákonem stanovené lhůtě.
OSOBNÍ ÚDAJE
Osobní údaje zákazníků a návštěvníků stránek CA jsou chráněny v souladu s platnými zákony České republiky o ochraně osobních dat, především podle zákona č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů. Po zákaznících požadujeme jen ty údaje, které jsou bezprostředně nutné k vyřízení jejich objednávky.
Zákazník poskytnutím svých osobních údajů a odesláním objednávky uděluje souhlas se správou, zpracováním a uchováním svých osobních údajů provozovatelem serveru a CA. Poskytnuté údaje slouží pouze pro potřeby CA.
OSTATNÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN
CA je povinna před uzavřením smlouvy o zájezdu informovat zákazníka o všech skutečnostech, které mohou mít vliv na jeho rozhodnutí o koupi zájezdu. Jedná se o informace, jako je místo pobytu, trasa cesty, délka pobytu včetně termínů a počtu nocí, dopravě, místě a kategorii ubytování, druhu stravování, programu a případně jazyku v němž je program organizován, o případné vhodnosti pro osoby s případným omezením; identifikační údaje o pořadateli a prodejci zájezdu; celkové ceně včetně daní a případných poplatků, jsou-li před uzavřením smlouvy o zájezdu známé; způsob a případné zálohové rozložení platby včetně termínů jednotlivých splátek; minimálním počtu osob nutných pro uskutečnění zájezdu a termínu, během nějž může pořádající CK odstoupit od smlouvy podle § 2536 odst. 1 písm. a) občanského zákoníku; vstupních formalitách, vízových a zdravotních požadavcích včetně přibližných lhůt pro jejich vyřízení; možnosti odstoupení od smlouvy o zájezdu kdykoliv před jeho zahájením a to proti úhradě přiměřeného odstupného definovaného podmínkami pořádající CK.
CA se zavazuje v rámci výkonu své obchodní činnosti postupovat v souladu se zákonem, NOZ a předpisy na ochranu spotřebitele.
Zákazník byl s těmito všeobecnými obchodními podmínkami seznámen, výslovně je přijímá a potvrzuje, že tyto všeobecné obchodní podmínky neobsahují žádné ustanovení, které zákazník nemohl rozumně očekávat, stejně tak potvrzuje mu byl předán příslušný formulář dle vyhlášky č. 122/2018 Sb., o vzorech formulářů pro jednotlivé typy zájezdů a spojených cestovních služeb.